HEMA onmisbaar voor Nederlander
De HEMA is vandaag door het Nederlandse publiek uitgeroepen tot ‘Meest Onmisbare Merk van Nederland’. Het is voor de zevende keer op rij dat de winkelketen deze titel in de wacht sleept. De titel wordt elk jaar uitgereikt door het European Institute for Brand Management (EURIB).
Driekwart van de Nederlanders zegt niet zonder de HEMA te kunnen. Het bedrijf wordt gezien als het meest onmisbare merk door zowel mannen (66 procent) als vrouwen (82 procent), blijkt uit de representatieve steekproef onder duizend consumenten. Klanten ervaren de winkelketen ook als 'cultuuricoon'. Vooral de rookworst wordt door consumenten als onmisbaar gezien.
HEMA worst
Om de titel te vieren heeft de HEMA als ludieke actie de vorm van een megarookworst van 5 hectare in een biologische akker bij Schiphol zichtbaar gemaakt. Vertrekkend en aankomend vliegverkeer kan dit vanaf grote hoogte zien.
Sterke stijger op de lijst onmisbare merken is bol.com dat op nummer 2 eindigt. Ook merken als Kruidvat (derde), Albert Heijn (vier), iDeal (vijfde) halen hoge scores. Uit het onderzoek komt verder naar voren dat consumenten vooral de voorkeur hebben voor merken ,,die gewoon doen wat ze beloven''.
Bron: ANP