null Beeld BeeldigBeeld/Living4Media
Beeld BeeldigBeeld/Living4Media

PREMIUMeditorial

Hilmar: “De hele tijd bril op, bril af: daar had ik gewoon geen zin meer in”

Hilmar Mulder

In haar voorwoord vertelt hoofdredacteur Hilmar Mulder elke week wat haar opvalt in het magazine.

Het leuke T-shirtje dat eenmaal bij de kassa niet € 19,95 maar € 79,95 blijkt te kosten (“Negenenzéventig? Ik denk er nog even over na”). Het waslabel van zijn favoriete trui (“Ik dacht echt dat-ie gewoon in de was kon”). De menukaart in dat fijne restaurantje (“Staat daar nou gazpacho of carpaccio?”).

En zo schutterde ik door het leven met ogen die eigenlijk, eigenlijk, heel erg behoefte hadden aan een leesbril. Ik kocht op de gok wat brilletjes bij de drogist en strooide ze door het hele huis. Probleem opgelost.

Tot ik een paar jaar geleden dan toch maar overstag ging. Ik had gewoon geen zin meer om de hele tijd bril op, bril af te moeten doen tijdens verschillende bezigheden, dus er kwam een echte bril van een echte brillenwinkel. Ik was helemaal in mijn nopjes met mijn kekke modelletje, maar afgelopen weekend was-ie opeens kwijt. In totale paniek rende ik door het huis. Van het washok naar de berging, want daar was ik net nog geweest, de keukenla zou ook kunnen, misschien toch nog in een jaszak, of nee, onder een stapel kranten, naast de computer, op de vensterbank dan toch zeker? De bril was weg en bleef weg. Vanachter de krant mompelde mijn man: “Misschien moet je toch eens even met het buurthuis bellen waar je gisteravond tekenles had.” Mijn man, degene die me jarenlang tot wanhoop dreef met zijn telkens terugkerende zoektocht naar zijn bril, bleek het bij het rechte eind te hebben. Iemand had ’m in de gang gevonden en naar de conciërge gebracht bij wie ik hem zo kon ophalen. Dus inmiddels heb ik een nieuwe brilbeslissing genomen: er moet nóg een bril komen. Er is geen ander accessoire zó de investering waard, want onmisbaar en voor dagelijks gebruik. Het is geen toeval dat er in de Libelle van deze week én de digitale editie een uitgebreide brillenshopping zit!

null Beeld

Hilmar Mulder is hoofdredacteur van Libelle. Ze is getrouwd en heeft twee zonen.

Fotografie Hilmar: Brenda van Leeuwen | Styling: ­Maartje van den Broek | Haar en Make-up: Manous Nelemans

Meer over

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden