Zoek binnen:

Herfstdip? Deze 20 tips zorgen voor een vrolijke en gezonde herfst

Premium

Herfstdip? Deze 20 tips zorgen voor een vrolijke en gezonde herfst

Kortere dagen, minder daglicht, gure wind – niet iedereen staat te juichen bij het seizoen van kaarsjes aan en wegkruipen onder een plaid. Met deze 20 tips maken we ons mentaal en fysiek zo sterk mogelijk, om het najaar opgewekt te doorstaan.

Pompoen doen

Je kunt er niet omheen, pompoenen zijn overal. Ze vormen een prima ingrediënt om een gezonde maaltijd mee samen te stellen. Pompoen bevat weinig calorieën en veel vezels, en is daarnaast rijk aan calcium, ijzer, vitamine C en E. Vooral de oranje pompoen zit vol bètacaroteen dat in het lichaam wordt omgezet naar vitamine A. Goed voor de spijsvertering en het immuunsysteem. En als die twee optimaal werken, is dat een boost voor alle andere lichaamsfuncties.

Digitaal dieet

Beperk schermtijd. Meerdere onderzoeken bewijzen dat te veel blootstelling aan sociale media, maar ook aan tv en streamingsdiensten, onrustig en neerslachtig kunnen maken. Een digitale detox is ook weer niet nodig, maar zorg voor variatie: lees een boek, leg een puzzel, ga schilderen, luister naar muziek. Schermen zenden vrij eenzijdig informatie. Alles waarbij de hersenen zich interactief moeten inspannen, levert meer feel good hormonen op én scherpt het brein.

Verder

lezen?

Dit is een Premium-artikel. In Libelle Premium vind je onze beste artikelen en video’s. Probeer nu 2 weken gratis!

€2,99

per maand

of Inloggen