Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Zoek binnen:

Met déze 5 nieuwe diëten raak jij zo je overtollige kilo’s kwijt

Premium

Met déze 5 nieuwe diëten raak jij zo je overtollige kilo’s kwijt

Barbecue-avonden, strandfeestjes, een ijsje hier en een drankje daar. Geen wonder dat we aan het einde van de zomer nauwelijks op de weegschaal durven te gaan staan. Paar kilo eraf? Dat kan op 5 verschillende manieren met de deze diëten.

1. Eten-vasten-eten

Zestien uur per dag helemaal niets, en dan de overige acht uur vrijuit wél eten. Of: op twee over de week verspreide dagen een kleine maaltijd van niet meer dan vijfhonderd calorieën en de overige vijf dagen een normaal eetpatroon. Periodiek of met tussenpozen vasten is een manier van afvallen die steeds meer in de schijnwerpers staat. Logisch, want er komt geen compleet nieuw voedingspatroon met speciale ingrediënten en ingewikkelde recepten bij kijken. Hierdoor is het voor velen een gemakkelijkere methode dan diëten die dat wel vragen. Het is wel belangrijk om op te passen voor overdaad in de uren tussen 10.00 en 18.00 uur, wanneer eten is toegestaan.

Wat zegt de weegschaal? Eén onderzoek liet zien hoe mensen na twaalf weken acht uur op en zestien uur af 3% van hun lichaamsgewicht hadden afgeschud. In een andere studie leverde vasten op afwisselende dagen na acht weken een verlies van 5 tot 15 kilo op. Bovendien kan dit dieet gunstige effecten hebben voor cholesterol en een hoge bloeddruk.

Meer weten? In Intermittent Fasting beschrijft Mabel van der Dungen een wetenschappelijk bewezen methode om twee keer zo veel en twee keer zo snel blijvend af te vallen.

2. Dag pasta, hallo biefstuk

Ketosis is een staat van het lichaam waarin het vet in plaats van koolhydraten verbrandt om aan energie te komen. Op dit principe speelt het Keto-dieet in, waarbij je

Verder

lezen?

Dit is een Premium-artikel. In Libelle Premium vind je onze beste artikelen en video’s. Probeer nu 2 weken gratis!

€2,99

per maand

of Inloggen