Mamma Mia! Ontvang tot € 20,- voordeel per kaart t/m 31 mei

Zoek binnen:

Nieuw: mindfulness Amsterdam nu ook online

Maar liefst 900.000 werknemers in Nederland klagen over stress en lopen het risico burned out te raken. Als stress jou ook in haar greep houdt, kies dan voor mindfulness.

Het is een wetenschappelijk bewezen methode om je hoofd koel te houden in tijden van emotionele spanning. Maar ook helpt het om meer focus te creëren, waardoor je leven een stuk overzichtelijker en leuker wordt!

Advertentie

De standaard mindfulness-trainingen die in Amsterdam gegeven worden, duren 8 weken en bestaan uit 8 groepsbijeenkomsten van 2,5 uur per keer. Na elke bijeenkomst krijg je ‘huiswerk’ mee. Ook moet je elke dag één uur lang (!) een van de 5 mindfulness-meditaties oefenen. De laatste bijeenkomst beslaat een hele dag, die met de groep in volledige stilte wordt doorgebracht.

De nadelen van ‘standaard’ mindfulness in Amsterdam

– De training start op vaste data: als je net te laat bent, dan moet je soms weken wachten voordat je kunt beginnen.

– Er zijn 10 tot 15 deelnemers per groep, waardoor je weinig persoonlijke aandacht krijgt.

– Door de groepsbijeenkomsten word je geconfronteerd met de soms heftige problemen van andere mensen.

– Je moet 8 weken lang beschikbaar zijn: niet zo handig voor mensen met kleine kinderen of met onregelmatige werktijden.

Gelukkig is er nu ook een gedegen alternatief: de online cursus van de Nederlandse mindfulness-expert Marisa Garau. Zij heeft reeds 2 internationale bestsellers over mindfulness op haar naam staan en beoefent zelf al 10 jaar no-nonsense mindfulness.

Karma Kickstart: niet-zweverige mindfulness-cursus die je gewoon thuis volgt

Omdat veel mensen zich maar moeilijk voor 8 weken kunnen vastleggen en bovendien weinig zin hebben om elke dag urenlang op een meditatiekussentje te zitten, heeft Marisa Garau een praktische e-cursus ontwikkeld: Karma Kickstart.

De voordelen van online mindfulness in Amsterdam

– Je kunt beginnen wanneer je wilt: je krijgt de volledige cursus (oefen- en geïntegreerd werkboek) meteen na bestelling toegestuurd.

– Je kunt je volledig op jezelf focussen en wordt niet afgeleid door de issues van anderen.

– Alle oefeningen zijn inpasbaar in je dagelijkse routine: je hoeft dus geen tijd vrij te maken om te oefenen.

– Je hoeft niet te mediteren: je leert hoe je jezelf rustig kunt maken door mindfulness toe te passen in alles wat je toch al op een dag doet.

Marisa’s jarenlange ervaring heeft haar geleerd dat elke-dag-mindfulness in alles wat je doet, veel meer effect heeft dan één keer per dag een uur mediteren. Haar mindfulness-aanpak zorgt ervoor dat je, precies op het moment dat je stress ervaart, weet wat je moet doen om in te grijpen en niet uit je dak te gaan.

Meer weten over mindfulness Amsterdam?

Lees hier een uitgebreid artikel met een handig stappenplan om te bepalen welke mindfulness-aanpak voor jou het beste is. Alles over Marisa’s mindfulness-zonder-zen-gedoe vind je in haar gratis e-boek ‘In de flow van mindfulness’.

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien