Holland Zingt Kerst: € 24,95 per kaart >

Zoek binnen:

3 tips voor een snelle en voedzame maaltijd

We kennen het allemaal: na een drukke dag heb je echt niet altijd zin om urenlang in de keuken te staan. Maak kennis met de familie Jongedijk: Rogier, Nukhet, Marley, Lois en kleine James. Op Instagram geven ze een kijkje in hun keuken, waar ze een jaar lang elke dag een maaltijd bereiden met de producten van Honig.  Rogier deelt graag zijn tips én zijn favoriete recept met ons.

Libelle samen met Honig

Tip 1: Zorg dat je wat basisingrediënten in huis hebt
Denk bijvoorbeeld aan olijfolie, knoflook en uien. Hierdoor kan je altijd (roer)bakken en je gerecht extra smaak geven. Maar ook andere ingrediënten zijn handig om in je keukenkastje te hebben, zoals feta, bruine bonen en Honig pasta’s en mienestjes. “Met dat laatste hebben we een tijdje terug een heerlijk gerecht op tafel gezet toen de kids uit logeren waren!”, aldus Rogier.

Tip 2: Eet op specifieke dagen een standaardmaal
Las een ‘maandag stamppotdag’ of ‘vrijdag hamburgerdag’ in en bespaar jezelf een hoop nadenken. “Bij de familie Jongedijk hebben we woensdag omgedoopt tot Mexicaanse-dag, maar je kan daar natuurlijk eindeloos op los variëren.” Schrijf daarnaast ook de recepten op die je hebt geprobeerd en die het hele gezin lekker vond. Zo kook je op een vaste avond wel een vast gerecht, maar kan je alsnog genoeg variëren.

Tip 3: Varieer met de recepten die je al kent
We maken natuurlijk graag de lekkere recepten die we al kennen, maar variatie op jouw favoriete recept kan soms verrassend uitpakken. “Wij hebben in het afgelopen jaar nog geen één keer exact hetzelfde recept gegeten, terwijl de basis soms wel gelijk was aan andere gerechten. Door het toevoegen van bijvoorbeeld ananas aan de kip kerrie, of de broccoli in de pasta vervangen door courgette, smaakte het gerecht toch net weer even anders. Fijn als je soms in een eetsleur zit!”

Recept Honig mienestjes met gegrilde kip
Genoeg voor 2 personen

Ingrediënten
✅ 150 gr. Honig Mie Nestjes
✅ ½ broccoli (150-200g)
✅ 2 lente-uitjes
✅ 2 el wok olie
✅ 200 gr. kiphaasjes
✅ 200 gr. Japanse wokgroente
✅ Honig mix Bami Speciaal, 2-persoonsverpakking
✅ Citroenrasp
.
Bereidingswijze
Kook de mienestjes zoals op de verpakking is aangegeven. Snijd ondertussen de broccoli in roosjes en kook voor ongeveer 3 minuten. Snijd ook de lente-uitjes klein. Verhit vervolgens de zonnebloemolie in een pan en bak de kiphaasjes gaar. Voeg daarna de wokgroente, de gesneden lente-ui, de citroenrasp en de broccoli toe en bak kort mee. Voeg vervolgens 75 ml water en de Bami Speciaal mix toe. Roer een paar keer goed door en serveer de saus uit over de mie nestjes. Aan tafel!

Volg en laat je inspireren
Door te koken met Honig kan je langer aan tafel zitten met het hele gezin, want je zet binnen no time een maaltijd tafel en zonder gezeur, want het hele gezin vindt het lekker. Voor meer inspiratie, volg de Honig 365 dagen challenge met de familie Jongedijk op Instagram.

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien