Anastasia de musical: nu tot € 25,- voordeel per kaart

Zoek binnen:

Dít zijn de afslanktips van Miljuschka Witzenhausen

Wil je in het nieuwe jaar graag een paar kilootjes minder op de weegschaal zien staan? Dan ben je zeker niet de enige. Maar hoe pak je het aan én hoe houd je het dit keer echt vol? Deze tips van Miljuschka én de WW (voorheen Weight Watchers) diëtiste helpen je vast en zeker op weg om een paar kilo af te vallen. 

Libelle samen met WW

1. Eetdagboek bijhouden
Door het bijhouden van een eetdagboek krijg je inzicht in je eetgewoonten en maakt het je bewust van wat je iedere dag in je mond stopt. Tegenwoordig kan iedereen gemakkelijk een eetdagboek bijhouden op zijn of haar smartphone en is het ontzettend effectief, omdat mensen dus bewuster worden en meer aan lichaamsbeweging doen als ze een eetdagboek bijhouden. Bovendien is het zelfs wetenschappelijk bewezen dat mensen die regelmatig bijhouden wat ze eten en drinken beter afvallen.

2. Wegen = weten
Meten is weten, maar wegen is ook weten! Wat voor de één een flinke portie is, is voor de ander slechts een tussendoortje. Leer de voor jou geschikte porties kennen door alles wat je binnenkrijgt af te wegen. Dus vanaf nu worden de maatbekers, maatlepels en de keukenweegschaal jouw beste vrienden. Meer tips over het inschatten van porties zonder weegschaal vind je hier.

3. Plannen en voorbereiden
Herken je dat? Na een lange (werk)dag loop je in de supermarkt en je voelt je maag knorren: gevaarlijk! Bedenk daarom in het weekend op je gemak welke gerechten je de komende week gaat maken en maak een weekplanning en boodschappenlijstje. Zo doe je in één keer alle boodschappen (scheelt weer tijd!) én voorkom je dat je met allerlei ongezonds thuiskomt. Plan ook vooral de ‘treat’-momenten in; heb je binnenkort een feestje? Hou ook hier rekening mee en zet dan bijvoorbeeld je weekextra in. Lees hier nog meer tips over hoe belangrijk plannen is om succesvol af te slanken.

4. Eet bewust
Eet je omdat je het lekker vindt, uit verveling, of om te ontspannen? Probeer eens een week te letten op wat jou voor en tijdens het eten beïnvloedt. Of je stopt met eten als je aangenaam voldaan bent, of dat je over je honger heen eet. Of je je fit voelt na het eten, of daarna in een voedselcoma valt. Begin klein en probeer elke dag op iets anders te letten. Eet bewust. Mindful eten noemen we dat ook wel. En mensen die mindful eten, eten over het algemeen minder dan mensen die afgeleid zijn. Meer weten? Kijk hier.

5. ZeroPoint™ voedingsmiddelen
Toegeven: eten zonder wegen of bijhouden in een app kan soms zó fijn zijn. Daarom kunnen WW members bij elk plan voedingsmiddelen eten zonder dat ze deze hoeven af te wegen of bij te houden: ZeroPoint™ voedingsmiddelen noemen we ze. Ideaal! En uit studies is gebleken dat deze ZeroPoint™ voedingsmiddelen een positieve invloed hebben op je gewichtsverlies. Maak er dus gebruik van zonder schuldgevoel!

 

Speel hier de sudoku van vrijdag 24 januari

Sudoku

Premium

Zin om je hersenen weer even op scherp te zetten? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Op deze vrijdag 24 januari hebben wij namelijk weer een leuke sudoku voor je.

Na aankoop heb je 7 dagen om ‘m op te lossen. Veel succes!

[premium-verder-lezen]

[puzzel]

Lees Verder >>

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien