null Beeld

Hond beschermt baby voor brand maar overleeft het zelf niet

Een bijzonder verhaal uit het Amerikaanse Maryland. Een hond heeft daar ten koste van zichzelf in een brandend huis een klein meisje gered door haar te beschermen met zijn eigen lichaam. 

Chanan Foppen

De brand brak uit toen de moeder van het meisje buiten iets uit de auto aan het pakken was. Toen ze weer naar binnen wilde gaan, zag ze dat het huis in brand stond. Het kleine meisje lag nog op de eerste verdieping te slapen. De moeder wilde natuurlijk meteen weer naar binnen om haar dochtertje te redden, maar het vuur verspreidde zich te snel over het huis.

Brandweer

Ook de buren schoten te hulp en trapten deuren in en gooiden ramen in om het meisje te kunnen bevrijden, maar ook dat lukte niet. Ze konden dus niet anders doen dan wachten op de brandweer. De hulpverleners konden het meisje gelukkig bevrijden uit het huis.

Polo de hond

Het dochtertje leefde nog en dat had ze maar aan een iemand te danken: Polo, de hond van de familie. De hond had het bewusteloze meisje met zijn eigen lichaam beschermd voor de vlammen. Het meisje kon gereanimeerd worden en overleefde de brand, maar de hond heeft het helaas niet gered.

Brandwonden

Het meisje ligt enkele dagen na de brand nog in het ziekenhuis. Ze liep zware brandwonden op en wordt op de IC in coma gehouden. "Ze vecht voor haar leven. Ik bid dat ik haar niet kwijtraak, ze is mijn alles", vertelt haar moeder aan de plaatselijke televisie. De politie is een onderzoek gestart naar de oorzaak van de brand.

BEKIJK OOK DEZE VIDEO:


De mooiste artikelen van Libelle ontvangen in je mailbox? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

LEES OOK:

Bron: HLN.be. Beeld: Facebook.

Op alle verhalen van Libelle rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven. Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@libelle.nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden