Italiaans leren tassen van € 329,- voor € 79,95

Zoek binnen:

Dit is je excuus om in bed te blijven in plaats van sporten

Een uurtje in de sportschool zwoegen óf een uurtje langer in je warme bed blijven liggen… Volgens Anna Kaiser, personal trainer van supermodel Karlie Kloss, mag je best slapen boven sporten verkiezen.

Ja, zelfs de trainer van een supermodel zegt het. Als je een korte nacht achter de rug hebt van 5 à 6 uur slaap, dan mag je best een uur langer in je bed blijven liggen. “Ik denk niet dat mensen door hebben hoe belangrijk slapen is,” vertelt ze.

Advertentie

Sporten versus slapen
Kaiser vertelde aan Huffingtonpost dat ze er bewust van is dat je elke dag 30 minuten moet bewegen. Toch raadt ze aan dat in te ruilen voor extra slaap, maar let op, alléén als je een korte nachtrust hebt gehad. Heb je een wel 7 tot 9 uur geslapen, dan kan 30 minuten bewegen geen kwaad natuurlijk.

Onderzoeker zijn niet zo zeker
Slaaponderzoekers zijn daar nog niet zo zeker van. Ze zijn het er mee eens dat te weinig slapen inderdaad slecht is voor de gezondheid. De kans op ziektes en obesitas wordt vergroot, maar sporten heeft zeker zijn voordelen. Het vermindert stress, zorgt voor een beter humeur en je gaat de wereld positiever zien.

Wat moeten we dan doen?
De beste oplossing is natuurlijk een nachtrust van 7 tot 9 uur én een rondje in de sportschool. Natuurlijk staan er meer dingen op ons ‘to do’-lijstje waardoor het soms kiezen is tussen slapen of sporten. Wanneer er zich eens zo’n dag voordoet dat je moet kiezen, kies dan maar voor een uurtje langer slaap!

Heb je genoeg geslapen? Volg dan de tips van sportvlogger Lot op die uitgelegd worden in de volgende video.

LEES OOK:

De leukste artikelen van Libelle Daily in je mailbox ontvangen? Meld je nu aan op Libelle.nl/nieuwsbrief.

Bron: Huffingtonpost.nl. Beeld: iStock

Speel hier de woordzoeker van maandag 17 februari

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien