Hoe sterk is jullie relatie? Doe hier de test>

Zoek binnen:

Vragen en Antwoorden

Wat is Libelle.nl?

Libelle.nl is hét online platform voor alles wat vrouwen willen weten, van persoonlijke verhalen, de laatste nieuwtjes over gezondheid & psyche tot huishoudtips en trends & video’s die je niet mag missen.

Libelle Premium

Wat is Libelle Premium?
In Libelle Premium vind je onze beste artikelen en video’s. Dat zijn spannende vervolgverhalen zoals Maartje en de Meisjes en Dagboek van een scheiding, maar ook prachtige breipatronen, interviews en nog veel meer. Als bonus krijg je als Premium-abonnee iedere dag een nieuwe puzzel. Je herkent Premium aan het roze label met een ster bij de artikelen.

Alle Premium-artikelen staan op Libelle.nl/Premium. Je kunt ook je favoriete artikelen toevoegen aan je eigen bewaarlijst, zodat je ze nog eens kan teruglezen of omdat je het op een ander moment wil lezen. Je voegt Premium-artikelen toe aan je bewaarlijst, door onder aan het bericht te klikken op “Voeg toe aan Mijn Bewaarlijst”.

 Hoe krijg ik toegang tot Libelle Premium?
Om toegang te krijgen tot de Premium-artikelen heb je een Libelle-account nodig. Je kunt een Libelle-account aanmaken door bovenaan de site te klikken op het profielpoppetje of door naar deze url te gaan: https://www.libelle.nl/mijn-libelle-account/

De eerste twee weken kun je gratis gebruik maken van Libelle Premium. Na het proefabonnement betaal je € 2,99 per maand (Abonnees van het tijdschrift Libelle ontvangen 50% korting en betalen € 1,49). Het abonnement is maandelijks opzegbaar.

 Hoe kan ik mijn proefabonnement stopzetten?
Ga naar “Mijn Libelle”, klik op abonnement stopzetten. Er komt een pop-up tevoorschijn. Volg de stappen en ontvang binnen 24 uur per e-mail een bevestiging van de opzegging. Let erop dat je dit binnen 10 dagen na activeren doet om betaling van eerste termijn te voorkomen.

 Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen via iDEAL.
Klik op ‘bestellen’ en volg de instructies op de website. Betalen kan alleen via internetbankieren.

 Ik heb een abonnement afgesloten, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.
De bevestigingsmail ontvang je doorgaans binnen een uur. Is dit niet het geval, dan is wellicht de bevestigingsmail in de ongewenste mailbox terecht gekomen. Zie je de mail daar ook niet terug? Probeer in te loggen om te zien of je wel toegang hebt tot Libelle Premium. Is dit niet het geval?  Neem dan contact op met de klantenservice 

Wordt mijn Premium-abonnement automatisch verlengd?
Ja, je Libelle Premium-abonnement wordt automatisch verlengd. Wil je het abonnement stopzetten? Houd rekening met een maand opzegtermijn. In jouw Libelle-account staat aangegeven wanneer je Libelle Premium-abonnement wordt verlengd.

Hoe kan ik het abonnement stopzetten?
Het Libelle Premium-abonnement is maandelijks opzegbaar. Ga naar “Mijn Libelle”, klik op abonnement opzeggen en volg de stappen. Binnen 24 uur ontvang je een e-mailadres met de bevestiging hiervan.

Ik heb mijn Libelle Premium-abonnement opgezegd maar ik heb hier geen bevestigingsmail ontvangen.
De bevestigingsmail ontvang je doorgaans binnen een uur maar kan tot 24uur verzonden worden. Is dit niet het geval, dan is wellicht de bevestigingsmail in de ongewenste mailbox terecht gekomen. Zie je de mail daar ook niet terug? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb een abonnement op het tijdschrift van Libelle, krijg ik korting?
Als je een abonnement hebt op het tijdschrift van Libelle dan krijg je 50% korting op het Libelle Premium-abonnement. Je kunt aangeven dat je een abonnement hebt op het tijdschrift van Libelle. Hiervoor vul je jouw huisnummer en postcode in tijdens het afrekenen en wordt de korting automatisch verrekend. Wordt de korting niet verrekend? Neem dan contact op met klantenservice voordat je het abonnement afsluit.

Waar kan ik mijn abonneenummer vinden van mijn Libelle Premium-abonnement?
Deze vind je terug in de bevestigingsmail van je Libelle Premium-abonnement.

Is mijn abonneenummer voor het tijdschrift Libelle hetzelfde als mijn abonneenummer voor Libelle-Premium?
Nee, het abonneenummer van het tijdschrift vind je terug op de adressticker. Het abonneenummer voor Libelle Premium vind je terug in je bevestigingsmail.

Waarom hebben jullie gegevens van mij nodig? Wat doen jullie met mijn gegevens?
Jouw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor jouw Libelle Premium-abonnement. Door het afsluiten van een abonnement ga je akkoord met de automatische verlenging en is Libelle gemachtigd om het maandbedrag van jouw rekening af te schrijven. Het Libelle Premium-abonnement is maandelijks opzegbaar.

Waarom moet ik mijn betaalgegevens invullen terwijl het een gratis proefabonnement is?
Ieder nieuw lid van Libelle ontvangt een gratis proefabonnement van 2 weken. Dit proefabonnement loopt automatisch door in een betaald abonnement. Wanneer je geen gebruik wilt maken van een betaald abonnement is het noodzakelijk om uiterlijk 10 dagen na ingang van jouw proefabonnement het abonnement stop te zetten.

Ik heb al een proefabonnement gehad, kan ik nog een keer een proefabonnement krijgen?
Nee, iedereen heeft recht op één proefperiode van 2 weken. Als je er voor kiest deze niet door te laten lopen wordt jouw Libelle Premium abonnement stop gezet. Wanneer je op een later moment weer een Libelle Premium abonnement wilt activeren zal direct de betaling in orde gemaakt moeten worden.

Voorheen had ik 3 proefartikelen per maand, is dit nog steeds mogelijk?
Nee, deze optie is niet langer mogelijk. De proefperiode is nu éénmalig 2 weken.

Ik heb een kwartaal/half jaar/ jaarabonnement op Libelle Premium gekocht, blijft dit geldig?
Ja, jouw abonnement wordt automatisch overgezet, je hoeft hier niets voor te doen.

Ik heb een kwartaal/half jaar/jaar abonnement op Libelle Premium gekocht, wordt deze automatisch verlengd?
Nee, jouw abonnement loopt af na de afgekochte periode, je ontvangt per e-mail een aanbieding waarmee je jouw kwartaal/ half jaar/ jaar abonnement kunt verlengen met een maandelijks opzegbaar abonnement.

Waar vind ik mijn bewaarde Libelle Premium-artikelen terug?
Als je Premium-artikelen hebt toegevoegd aan ‘Mijn bewaarlijst’ dan vind je deze binnen je Libelle-account. Je voegt Premium-artikelen toe aan je bewaarlijst, door onder aan het artikel te klikken op “Voeg toe aan Mijn Bewaarlijst”.

Kan ik artikelen downloaden zodat ik ze zonder internet kan lezen?
Dat is helaas nog niet mogelijk.

Kan ik een artikel doorsturen?
Je kunt ieder Premium-artikel doorsturen via Facebook, Twitter, Email of Whatsapp. Onder ieder artikel staan de deelknoppen. Degene die het item wilt lezen moet echter wel een Libelle Premium (proef)abonnement hebben.

Moet ik steeds opnieuw inloggen of eenmalig?
Je hoeft maar eenmalig in te loggen. Dit doe je door rechtsboven op het account icoontje te tikken. De browser waarin je werkt (bijvoorbeeld Chrome, Internet Explorer of Safari) kan je vragen of je wilt dat het wachtwoord wordt onthouden. Als je hiervoor kiest staat je gebruikersnaam en wachtwoord al ingevuld wanneer je weer moet inloggen. Word je toch uitgelogd dan kun je jezelf weer inloggen op dezelfde manier.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, en nu?
Ga eerst naar Libelle.nl. Tik daar rechtsboven op het account icoon dat naast het vergrootglas staat. Vervolgens opent er een nieuw scherm waar je een nieuw wachtwoord kunt aanvragen door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken. Je ontvangt een e-mail om je paswoord opnieuw in te stellen. Volg  de instructies op.

Ik kan niet inloggen, wat moet ik doen?
Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm. Als je je net hebt geregistreerd ontvang je een e-mail met daarin een activeringslink, daar moet je eerst op klikken voordat je kunt inloggen. Lukt het nog niet om in te loggen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Jouw account kan gekoppeld zijn aan meerdere merken van DPG Media. Als je jouw account verwijdert dan kan dit invloed hebben op de instellingen voor andere sites en diensten.
Let op: Als je geen nieuwsbrief meer wilt ontvangen, dan kun je op de afmeldlink onderaan de betreffende nieuwsbrief klikken. Indien dit niet lukt, kan je je ook afmelden voor de nieuwsbrief door contact op te nemen met privacy.nl@dpgmediamagazines.nl.
Je kunt je account verwijderen door in het menu te kiezen voor ‘Account verwijderen’. LET OP! Door het verwijderen van je account zeg je NIET jouw lopende abonnementen op.
Je kunt ook contact opnemen met klantenservice.

 

Technische vragen

Wat zijn de systeemvereisten om Libelle.nl te kunnen gebruiken?
Voor de iPhone is het van belang dat je iOS up-to-date is.: Je hebt minimaal iOS 8 nodig. Voor Android geldt minimaal 4.1 en hoger. Gebruik de meest recente browser; die werkt het best. Om de website gemakkelijk vaker te bezoeken, raden wij je aan de website te bookmarken.

Waarom kan ik geen video’s afspelen?
Dit kan verschillende redenen hebben. Het is belangrijk dat je browser up-to-date is. Maak je gebruik van een adblocker? Dan is het niet mogelijk om de video’s te bekijken via Libelle.nl. Ook is het raadzaam om bij problemen je browsergeschiedenis te verwijderen.

Waarom krijg ik een zwart scherm of geen beeld als ik de site open?
De site werkt het beste als de software op je mobiel, tablet en/of laptop helemaal is bijgewerkt. Misschien kan je dat even controleren? Ook is het raadzaam om bij problemen je browsergeschiedenis te verwijderen. Ervaar je nog steeds problemen? Dan raden we je aan om contact op te nemen met het Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.

De video speelt af zonder geluid?
Wat vreemd. Heb je geprobeerd je geluid harder te zetten tijdens het afspelen? Soms staat dit uit zonder dat je het door hebt. Als de volume knop op je mobiel op stil staat zou het ook kunnen dat het geluid het niet doet. Als dit niet werkt, raden we je aan contact op te nemen met het Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.

De video speelt af met geluid, maar zonder beeld?
Soms hapert de video even. Het helpt dan als je terug gaat naar de tijdlijn en opnieuw op de video klikt. Als je daarna nog steeds geen beeld ziet, dan raden we je aan contact op te nemen met het Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.

Kan ik de video’s bekijken in het buitenland?
Het is helaas niet mogelijk om video’s te bekijken via Libelle.nl in het buitenland.

 

Over je account

Hoe kan ik een Libelle account aanmaken?
Ben je nog niet ingelogd en/of heb je nog geen account? Je kunt je account rechtsboven in het scherm beheren. Je herkent je account aan het poppetjes-icoon. Hier kun je ook inloggen en/of registreren.

Waarom is mijn account ‘powered by DPG Media Magazines’?
Libelle is onderdeel van DPG Media Magazines B.V. Merken als NU.nl, VTwonen en Margriet zijn hier ook onderdeel van. Met je account kun je altijd en overal inloggen op Libelle. Als je niet hetzelfde account wil gebruiken voor andere digitale services van DPG Media Magazines B.V. kun je dat doen door in te loggen met een ander e-mailadres.

Als ik inlog via Facebook, worden er dan gegevens tussen Libelle en mijn Facebook account uitgewisseld?
Als je inlogt via Facebook worden jouw voor- en achternaam en jouw e-mailadres aan ons doorgegeven. Dit zijn dezelfde gegevens waarmee je een Libelle account aan kunt maken. Jouw Facebook-vrienden zien hier uiteraard niets van en we plaatsen niets op jouw Facebook-tijdlijn.

Mijn e-mailadres is al bekend, maar ik heb nog geen account aangemaakt voor Libelle
Je hebt dan waarschijnlijk al een account aangemaakt op een andere digitale service van DPG Media Magazines B.V., bijvoorbeeld op NU.nl. Als je op de link wachtwoord vergeten klikt, ontvang je gegevens om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik heb een account aangemaakt, maar geen mail ontvangen
Check even je reclame- of spampostbus, soms komt-ie daarin terecht. Zo niet, ga dan terug naar Libelle en vraag of de mail opnieuw verstuurd kan worden. Heb je ‘m eindelijk, klik dan op de link om je aanmelding te bevestigen. Neem anders contact op met het Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord of mailadres ben vergeten?
Dat gebeurt ons continue. Klik op het poppetjes-icoontje rechtsboven aan de pagina op libelle.nl en klik op Inloggen. Daar vind je de link Wachtwoord vergeten. Je ontvangt een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Hoe kan ik mijn account beheren?
Om je account te beheren, log je in en klik je op het poppetjes-icoon rechtsboven. Bij ‘Profiel wijzigen’ kun je je voornaam en achternaam wijzigen, net als je e-mailadres en je wachtwoord. De wijzigingen worden doorgevoerd in het Libelle-account en de eventuele andere webservices waar je dit account gebruikt.

Contact

Heb je nog meer vragen? Neem dan contact op met het Informatiecentrum via redactie@libelle.nl.