Anastasia nu met € 10,- voordeel naar de voorpremières!

Zoek binnen:

Liggende Held (Supta Virasana)

1. Ga op je knieën zitten en leg een kussen of deken in de lengte achter je. Houd de knieën bij elkaar en plaats je voeten zo ver uit elkaar dat je tussen je voeten kunt gaan zitten. Als je zitbotten niet gemakkelijk op de grond komen, of als deze houding veel spanning in de knieën geeft, ga dan op een kussen of een blok zitten.

2. Zet je vingertoppen naast je op de grond en til je borst op. Houd de buikspieren aangespannen, zodat je de rug niet hol trekt. Op een uitademing leun je naar achteren, en steunend op de handen en onderarmen ga je achterover liggen op het kussen. Voel dat je hele rug wordt ondersteund. Als het moeilijk is om je bovenbenen in de grond te blijven drukken, gebruik dan één of meer extra kussens. Je bovenbenen blijven parallel aan elkaar, de knieën niet wijder dan heupbreedte. Zorg dat je de rug lang maakt en niet hol trekt.

Advertentie

3. Blijf 1 à 2 minuten in de houding. Als je haar vaker beoefent, zul je merken dat je langer kunt blijven liggen.

4. Til op een inademing de borst op door op je ellebogen te steunen. Je hoofd komt als laatste omhoog. Zit je weer rechtop dan plaats je de handen vóór je en til je de billen op. Kruis je enkels en ga in kleermakerszit zitten.

Meer oefeningen?
Voor meer oefeningen of meer series zoal detox-yoga, yoga tegen rugklachten of nekklachten gaat u naar www.yogaonline.nl. Ook vindt u hier gratis video’s van yogalessen.

Tekst: Hiske van der Meulen, beeld: Harold Pereira, model: Hanna van der Linden.

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien