Ontdek Drenthe! Boek nu met 40% korting>

Zoek binnen:

Lijkhouding (Savasana)

1. Ga op je rug liggen. Je kunt alvast in bed gaan liggen, maar zorg er wel voor dat je recht ligt. Je voeten vallen naar buiten en je handpalmen draaien omhoog naar het plafond.

2. Richt je aandacht op je ademhaling. Langzamerhand maak je de uitademing langer en dieper, tot die twee keer zo lang is als de inademing. Als je inademing 4 tellen duurt, vertraag je de uitademing dus tot 8 tellen. Volg met je aandacht de hele weg die de adem in je lichaam aflegt.

Advertentie

3. Ontspan één voor één al je spieren. Neem de tijd om je voeten, benen, heupen, buik, armen, schouders en ten slotte je nek en gezicht zacht te voelen worden. Blijf telkens even met je aandacht bij het betreffende lichaamsdeel en let op de details: houd je niet onbewust spanning vast? Als je merkt dat je gedachten afdwalen, concentreer je dan weer op je ademhaling en het ontspannen van je lichaam.

4. Blijf minimaal 5 minuten in deze houding.

Meer oefeningen?
Voor meer oefeningen of meer series zoal detox-yoga, yoga tegen rugklachten of nekklachten gaat u naar www.yogaonline.nl. Ook vindt u hier gratis video’s van yogalessen.

Tekst: Hiske van der Meulen, beeld: Harold Pereira, model: Hanna van der Linden.

Hans bekent: hij heeft een obsessie voor de kleding van nieuwslezeressen

Hans-libelle

Hans Verstraaten is journalist en schrijft elke week over de kleine én grote dingen in het leven. Deze week: de kleding van nieuwslezeressen. 

Ik zal je een geheim vertellen, in de hoop en verwachting dat het onder ons blijft, want ik schaam me er wel een beetje voor. Afgesproken? Ik kijk dus praktisch elke avond naar het NOS Journaal. Inderdaad, niks om je voor te schamen. Maar daarbij ontgaat me vaak het nieuws omdat – ik schaam me nu eigenlijk best diep – ik altijd geheel en al gefocust ben op de kleding van de nieuwslezeressen.

Gisteravond: nieuwslezeres Am

Lees Verder >>

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien