50% korting op dagentree bij verschillende wellness resorts >

Zoek binnen:

Ploeg met stoel of blok (Halasana)

1. Ga liggen met je achterhoofd op de grond en de knieën gebogen. Als je wilt, kun je met je schouders op een deken liggen, zodat je nek vrijkomt. Je handen liggen naast de heupen. Achter je heb je een stoel of een blok geplaatst.

2. Duw je vingertoppen in de grond, adem in en zwaai je benen omhoog en naar achteren. Zet je tenen op de zitting van de stoel en houd je benen gestrekt.

Advertentie

3. Vlecht eerst achter je rug je vingers in elkaar en strek de armen, zodat de schouders stevig naar de grond worden geduwd. Zet daarna je handen in je rug, zodat je de rug goed omhoog strekt en ondersteunt.

4. Adem rustig 2 à 5 minuten in deze houding. Plaats je handen dan achter je op de grond en rol langzaam, op een uitademing, uit de houding tot je weer helemaal op de grond ligt. Blijf even op je rug liggen. Draai naar je rechterzij om overeind te komen.

Meer oefeningen?
Voor meer oefeningen of meer series zoal detox-yoga, yoga tegen rugklachten of nekklachten gaat u naar www.yogaonline.nl. Ook vindt u hier gratis video’s van yogalessen.

Tekst: Hiske van der Meulen, beeld: Harold Pereira, model: Hanna van der Linden.

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien