Stijlvolle designertas van € 295,- voor € 79,95!

Zoek binnen:

Staande Vooroverbuiging (Uttanasana)

1. Sta met je voeten op heupbreedte. Adem diep in, maak je lang en buig op de uitademing met gestrekte armen voorover. Laat de onderrug zo min mogelijk bol worden. Zorg dat je voeten stevig op de grond staan en houd je benen gestrekt. Voel of je nek ontspannen is.

2. Mocht je een steuntje voor je hoofd fijn vinden, neem dan één of twee yogablokken waar je de kruin op laat rusten, of plaats je kruin op de rand van je bed. In je nek of op je hoofd mag je geen druk voelen. Laat je handen op de grond rusten of pak de ellebogen vast.

Advertentie

3. Blijf 1 à 2 minuten in deze houding staan en adem langzaam en diep. Op elke uitademing ontspan je iets meer.

4. Zet je handen op je heupen en kom op een inademing met gestrekt bovenlichaam weer omhoog.

Meer oefeningen?
Voor meer oefeningen of meer series zoal detox-yoga, yoga tegen rugklachten of nekklachten gaat u naar www.yogaonline.nl. Ook vindt u hier gratis video’s van yogalessen.

Tekst: Hiske van der Meulen, beeld: Harold Pereira, model: Hanna van der Linden.

voor jou geselecteerd

Laat meer voor jou geselecteerd zien